Giới thiệu:
Diễn giả là ông Ides Ticket, chuyên gia về quản trị điều hành của Business Openers Belgium ( một công ty môi giới chiến lược, thành lập bởi các nhà nghiển cứu thị trường được theo học chuyên sâu về phương pháp OGSM tại Procter &Gamble. OGSM là phương pháp tập trung vào ước mơ, ý tưởng và kế hoạch để nhằm mục đích biến chúng thành hiện thực. Ông Ides đã làm việc tại Procter &Gamble của công ty Coca-Cola. Ông cũng đã từng làm tổng quản lý của Viacom (MTV Networks). Hiện tại, ông Ides cũng đang tư vấn chiến lược cho SME’s một tổ chức đa quốc gia ở Bỉ và nước ngoải trong lĩnh vực sáng tạo và thi hành chiến lược, củng cố địa vị và phát triển thương hiệu.
Introduction
Every person has plans. Because that makes life fun and meaningful. Every organization has plans. Because that is what shareholders, staff and of course customers expect. However … more often than not, we fail to realize our plans.
One of the reasons for this is that, we are often too preoccupied with the issues of the day and therefore simply don’t get to executing our plans. Another reason might be a coworker drawing up plans without involving anybody, as a result of which the plan lacks support. And sometimes it just seems safer and easier to keep on dreaming than to take the risk. In short, there are many plans and not enough good plans. From now on this will change.
The method is called OGSM. It is a methodology that helps you to solidify your dreams, ideas and plans to such an extent that you will be able to reach them. OGSM is a plan on 1 page (yes, you read that right: only 1 page) that leads from vision to action. It connects ambitious goals to concrete activities. It helps to make good plans and execute them smartly.
About the speaker
Ides Ticket is managing Partner of Business Openers Belgium, a strategic agency founded by marketers who learned the OGSM methodology at Procter &Gamble. Ides worked at Procter &Gamble, The Coca-Cola Company and was General Manager of Viacom (MTV Networks). Today, Ides is guiding -as well SME’s as multi-national organizations in Belgium and abroad- in creating and implementing strategy, positioning and internal branding.